18 Ekim 2011 Salı

Oktoberfest


Geçenlerde Oktoberfest vardı Parkorman da..Bir birasever olarak ben de ordaydım..Türkiye’de ilk defa Oktoberfest yapılıyordu..Büyük olay..Duyan gelmiş..Yağmur çamur demeden... Organizasyon hakkında çok yorum yapmak istemiyorum..Özellikle haftalarca festivale katılan bir sürü bira markasını sıralayıp, festivale bir gün kala listeyi yarıya indirmelerine diyecek hiç bir şeyim yok..Bir anda sadece “Efes Corporation” havası yarattılar sağolsunlar..Şirin Bavyera kızların dağıttıkları yağmurluklarımsı çöp torbaları bile kotaramadı ortamı..Bir haftadır bangır bangır şiddetli yağmur gelcek diye bağırmış olsalarda haberlerde, organizasyonu yapanlar uzakmış hava durumundan…
Normalde Parkorman kapasitesini düşünün, ve o insanların 2 tane büyük çadırın altında ıslanmamak için yaptıkları köşe kapma oyunlarını..Ne olurdu ki biraz daha büyük çadır koysalardı.. Madem o kadar bilet satıyorsun çadırı da ona göre yap. Artı bizim evden bakkala kadar olan bira kuyrukları da cabası..Yani anlayacağınız gayet mutsuz başladı benim için festival..İçimden bir ses fazla dayanamayacağımın sinyallerini veriyordu..Ta ki müzik başlayana kadar..İlk çıkan gurup Alman bir orkestraydı..Çok şeker adamlardı ama Türk damak tadına uygun değillerdi..Ama adı üstünde Oktoberfest..Alman birilerinin çıkması lazımdı..Kendilerini saygı ile anıyorum, her şeye rağmen çok iyi iş çıkardılar..

Sonrasında çıkan Can Bonomo ise festival ortamına cuk oturdu..Daha evvelden hakkında bir şeyler okumuştum..Genç yaşta başarılı olmuşta, müziği iyiymişte..falan filan..ne yalan söylüyeyim, benim orda olma amacım zaten bu adamı merak etmemdi. Gerçekten abarttıkları kadar iyi miydi?

Can Bonomo sahneye çıkınca bomboş olan sahne önü yağmura rağmen nispeten doldu..Ama ben halen meraktaydım..Ve müzik başlayınca Oktoberfest’e gelmenin doğru bir karar olduğuna karar verdim..
Yani cidden ne desem az..Adamın acaip bir elektriği var. Millet “Duman” özentisi falan derse inanmayın..Çok farklı bir tarzı var..Gerçekten sizi önce mutlu edip, sonra bunalıma sürüklüyen..önce dans ettirip, sonra dans ettiğinize pişman eden bir ses..İtiraf ediyorum, çok fazla Türkçe müzik dinlemiyorum..ama arada güzel şeylerin çıktığının da farkındayım. Can Bonomo kesinlikle onlardan biri..

Size yaşadığınızı hatırlatan bir ses..Ben zaten yaşadığımı biliyorum diyenlere emin misin diyen bir ses..Enerjisi ultra düzeylerdeyken bir anda tepe taklak olan ve sizi de yanında çeken bir parodi..maalesef uzun kalmadı..ama olsun gene de çok keyifliydi..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder